Здравейте и добре дошли! :)

“Не вземайте на сляпа вяра това, което сте чули. Не вярвайте на доктрини, само защото те идват от древността и са се предавали от поколение на поколение. Не вярвайте на каквото и да е, само защото то се следва сляпо от множеството. Не вярвайте на каквото и да е, само защото е било казано от древните мъдреци. Не вярвайте на истини, само защото имате пристрастие към тях или по силата на стар навик. Не приемайте за истина нещо само, защото е било изречено от някой авторитет, ваш учител, по-възрастен или по-знаещ от вас. Обмисляйте, анализирайте и проверявайте в практиката и, ако резултатите потвърждават казаното и спомагат за доброто на всички, приемете истината и я следвайте, приложете я в живота си.”
Буда

8.07.2013 г.

ПРОСЕКИНЯ

автор: ЛОРЕНЦО СТЕКЕТИ (1845 - 1913)

След пир разкошен, с мисли аз засмени,
по тъмно връщах се дома;

в калта, всред улицата, на колене,
мома зърнах седи сама.

Изнемощяла, бледна, със парцали
увита, като ме съзря,
заплака жално и ръце си мали

за милостиня тя простря.



Хвърл̀̀их в престилката една монета
и развълнуван от тъга:
"Иди казах,при майка си;тя, клета,
с плач, може, чака те сега.

Видях на бузата и суха, бледна,
усмивка тъжна заигра
и към небето жално кат погледна,
прошепна: "Майка ми умря.

Умря, а тръпнат ми от студ месата
и глад ме мъчи всеки ден,
сираче съм и никой на земята
не мисли, не милей за мен."

Узнах, че добродетел е голяма
да жалим чуждите беди;
пред туй сираче голо срам хвана ме,
че съм в света честит почти.

.......
превод: Константин Величков