Здравейте и добре дошли! :)

“Не вземайте на сляпа вяра това, което сте чули. Не вярвайте на доктрини, само защото те идват от древността и са се предавали от поколение на поколение. Не вярвайте на каквото и да е, само защото то се следва сляпо от множеството. Не вярвайте на каквото и да е, само защото е било казано от древните мъдреци. Не вярвайте на истини, само защото имате пристрастие към тях или по силата на стар навик. Не приемайте за истина нещо само, защото е било изречено от някой авторитет, ваш учител, по-възрастен или по-знаещ от вас. Обмисляйте, анализирайте и проверявайте в практиката и, ако резултатите потвърждават казаното и спомагат за доброто на всички, приемете истината и я следвайте, приложете я в живота си.”
Буда

10.01.2013 г.

ЯБЪЛКАТА НА ГРЕХА

 автор: ЙОРДАН КРЪЧМАРОВ


Със зъби потрошени през забранената кора
на ябълката на греха стигнах до сърцето.
Загризах го с наслада, но страшно загорча
отгризаното с толкова надежди, под небцето.

С отровена уста, с вярата на жалкия слепок
си мислех, че ще разгадая тайните на битието.
Ще ме допусне да седна до коляното си Бог
като утеха за мъките ми нечовешки под небето.

Но Бог го нямаше... Пустееше в небето гроб
и аз разбрах, че там дотляват всички тайни.
Обречен и самотен, черупката си от любов
разчупих с ужаса, че мъките човешки са безкрайни.

Любимата ми спеше сладко среднощния си сън
разголила гърди - невинна и прекрасна.
И ложето - издялано от дървен пън,
от древното дърво на ябълките страстни...

Отчаяно димеше погледът ми див,
защото виждах как я галят боговете.
И ставаше на прах. А бе прахът красив.
Зъби строших, но милост не дарих за мойто цвете.


1980