Здравейте и добре дошли! :)

“Не вземайте на сляпа вяра това, което сте чули. Не вярвайте на доктрини, само защото те идват от древността и са се предавали от поколение на поколение. Не вярвайте на каквото и да е, само защото то се следва сляпо от множеството. Не вярвайте на каквото и да е, само защото е било казано от древните мъдреци. Не вярвайте на истини, само защото имате пристрастие към тях или по силата на стар навик. Не приемайте за истина нещо само, защото е било изречено от някой авторитет, ваш учител, по-възрастен или по-знаещ от вас. Обмисляйте, анализирайте и проверявайте в практиката и, ако резултатите потвърждават казаното и спомагат за доброто на всички, приемете истината и я следвайте, приложете я в живота си.”
Буда

16.12.2012 г.

КЪПАНЕ В ПОЛУНОЩ

автор: Янош Пилински

Разстлало бистрите води,
днес остро като нож блести
и диша езерото чисто и
огледалото му в тих
замах ръцете ми с борба
разчупват. Разгневена паст
ме дръпва с зъби в свойта глъб.
Аз лягам победѐн по гръб,
заслушвам се в нощта. Звезди
блещукат – риби сред води
на запустели небеса,
рой птици, плувнали в нощта.

Следя ги в полета им тих
сред зейналите пустоти
на небесата, аз – сиротен звяр,
в апатия притиснат, спрял,
замрял, какво ли търся тук
и чакам втренчено, без звук,
и люспи хлъзгави отвред
облепват моето сърце;
там ужас сладостен пълзи,
харпун неумолим, забит
потайно някак в мойта гръд,
водата е – таз тиха глъб.

Че там под мен поля трептят
от водорасли, миди спят
и тръпнат нежно в сън блажен
в света си здрачно осветен.
И сякаш чул от нейде зов,
пропада нощният покров;
звезди ли, воден мъх ли там
повлича – де съм, сам не знам:
като предвечен празник, де
в едно със мен вода, небе -
залели всичко – слушат в здрач
безвременен, незнаен плач.