С неговите персонажи расте не едно поколение. Цял свят познава
Кравата и Пилето, Джони Браво, Декстър, излъчвани по Cartoon network, а
преди доста повече години, само на българска територия родителите на
днешните деца се умиляваха от приключенията на щъркела Чоко и жабока
Боко, публикувани в списание Дъга.
Румен Петков ( да не се бърка с бившия вътрешен министър) е носител и на „Златна палма“ в Кан, който от доста години живее в Лос Анджелис. Успяхме да си поговорим с него в момент, когато се е прибрал в България, за да води майсторски клас на тема „Как се прави холувидска анимация“ пред млади художници в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“.
източник: http://www.dnes.bg/
Румен Петков ( да не се бърка с бившия вътрешен министър) е носител и на „Златна палма“ в Кан, който от доста години живее в Лос Анджелис. Успяхме да си поговорим с него в момент, когато се е прибрал в България, за да води майсторски клас на тема „Как се прави холувидска анимация“ пред млади художници в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“.
Румен Петков по време на майсторския си клас. Снимка: НАТФИЗ "Кр. Сарафов"
И как се прави холивудска анимация?
Тук съм не толкова да покажа как се прави холивудска анимация,
колкото да помогна на младите, които са избрали да се занимават с този
бизнес в България. Моите впечатления, поне от миналата година са, че
всички млади аниматори нямат продуценти, които да им разпространяват
филмите. Жалко е, защото проектите са добри, а потъват. Струва ми се,
че би трябвало опитът от българските игрални сериали, които вървят по
телевизиите, да включват вече и анимацията. Страната ни има голям
потенциал за това.
А и въпросът как се прави анимация в Холивуд всъщност показва
единствения начин как се прави индустриално анимационно кино. Такова,
което може да присъства на големия и малкия екран.
източник: http://www.dnes.bg/